Djævel nummer 5: Branding og produkt-marketing |
Hvad er det egentlig I laver?
- Sælger I boremaskiner eller sælger I huller? Eller forklarer i hvorfor huller er nødvendige?
- Kan I forklare jeres produkter og ydelser til forretningsfolk? Til teknikere? Til naboen?
- Kan I præcist definere hvad I gør bedre end alle de andre?
Branding og produkt-marketing handler om at gøre et produkt og et firma kendt - for det rigtige.
Det gør man ved at være
- sandfærdig
- konsistent
- underholdende
- allestedsnærværende
- vedholdende
Jeg har stor erfaring med
- præsentationer ved egne seminarer og møder
- præsentationer ved partner-seminarer
- præsentationer og bemanding af stande på symposier
- præsentationer direkte til kunder
- præsentationer ved aflevering af udbuds-besvarelser og PoC afrapporteringer
- præsentationer ved medarbejder-møder eller som ren underholdning
Udvalgte referencer
- ”Full Monty” om BEA SOA Arkitektur
- Præsentationsmateriale til NATO workshop
- Fast JAOO udstilling gennem ti år
- DECUS
- Javagruppen
- Indlæg for eclipse.dk
- Gå-hjem møderække om Objektorientering for partnere
|